The Hulk is a fictional superhero appearing in publications by the American publisher Marvel Comics.

Hulk
Berkas:Hulk (circa 2019).png
Cover art for the comic book issue Immortal Hulk #20 (July 2019). Art by Dale Keown and Peter Steigerwald .
Informasi publikasi
PenerbitMarvel Comics
Penampilan kapertamaThe Incredible Hulk #1 (May 1962)
Karipta olihStan Lee
Jack Kirby
Informasi ring satua
Alter egoRobert Bruce Banner[1]
SpesiesHuman mutate
Genah asalDayton, Ohio
Afiliasi timAvengers
Defenders
Horsemen of Apocalypse
Fantastic Four[2]
Pantheon
Warbound
S.M.A.S.H.
Secret Avengers
Wastan alias sané kasubJoe Fixit, War, World-Breaker, Doc Green, Devil Hulk
KemampuanAs Bruce Banner:
  • Genius intellect

As Hulk:

  • Invulnerability
  • Superhuman strength, stamina, and durability
  • Anger empowerment
  • Regenerative healing factor

Pustaka uah

  1. Cronin, Brian (November 3, 2005). "Comic Book Urban Legends Revealed #23". Comic Book Resources. Kaarsipin saking versi asli tanggal April 27, 2015. [Stan] Lee began referring (for more than a couple of months) to the Incredible Hulk's alter ego as 'Bob Banner' rather than the 'Bruce Banner' that he was originally named. Responding to criticism of the goof, Stan Lee, in issue #28 of the Fantastic Four, laid out how he was going to handle the situation, 'There's only oné thing to do-we're not going to take the cowardly way out. From now on his name is Robert Bruce Banner-so we can't go wrong no matter WHAT we call him!'
  2. Mal:Cite comic

Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "AltMaestro" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "AltOML" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "AltOML2" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "BioMarvel" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "HulkIconic" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "HulkIconic2" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "NerdistPowers" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "NewsAramaPg2" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "NewsAramaPg3" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "NewsAramaPg5" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.

Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "NewsAramaPg9" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.

Pranala jaba uah

Mal:Hulk Mal:Avengers characters